Verslag Google Dublin Retail Event 2014

Reageren

Dinsdag 13 en woensdag 14 mei was het zover. Frank a Do was uitgenodigd om het Google Retail Event 2014 bij te wonen. In een eerder bericht werd al duidelijk dat Frank a Do de Google Partners Challenge had gewonnen en als prijs de trip naar Google Dublin had verdiend.

Tim Beeren en Sandro Bax hebben het Retail Event bij Google Dublin bezocht namens Frank a Do. Enkele highlights:

  • Frank a Do was een van de weinige online marketing bureaus, verder alleen maar grote retailers zoals IKEA, Bijenkorf, Tommy Hilfiger uit Nederland en verder de Zalando’s en andere grote retailers van over de hele wereld.
  • Ruim 30 nationaliteiten waren vertegenwoordigd.
  • Google Dublin headquarters lijkt van de buitenkant niet op Googleplex in Mountain View, maar meer op Google Amsterdam. Van binnen is het wel een stukje luxer dan Amsterdam.
  • De ‘netwerk’ borrel in House pub in Dublin was top geregeld en ging door tot in de late uurtjes.
  • Helaas, maar weinig Google engineers aan het woord, meer industry analists, VP’s en retail directors.
  • Multi-Channel Marketing Attribution wordt echt groot! Google krijgt steeds meer en meer complete inzichten, cross device, maar ook offline en online gecombineerd.
  • Google lijkt heel vrij, alles kan en mag, maar uiteindelijk is het keihard werken (lange dagen) en heeft men targets te halen. Daarnaast is alles wat men bedenkt en ontwikkeld tijdens het Google contract eigendom van Google. Dit geldt ook voor ideeën die na werktijd worden uitgewerkt…
  • Het Retail Event werd gehouden in The Foundry, een gebouw losstaand van het hoofdkantoor met werknemers. Frank a Do heeft contact gezocht met een kennis die bij Google Dublin werkt die vervolgens een complete rondleiding heeft gegeven. Leuk om een keer gezien te hebben, het heeft wel wat.

Het Google Retail Event is bedoeld voor het op de hoogte brengen van retailers die Google producten inzetten binnen hun online marketing strategie. Nieuwe functionaliteiten, maar ook nieuwe producten zoals de Google Glass werden uitgebreid toegelicht en er was ruimte voor feedback.

Hieronder een fotoverslag en de beschikbare presentaties.

Presentaties:

Video’s:

Mis het volgende artikel niet! Abonneer je gratis via RSS of E-mail

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *