Weblog

Volg Frank a Do

Ontvang de artikelen via e-mail:

Terugblik Google Premier Partner Summit 2017 in New York

Frank a Do is dit jaar wederom uitgenodigd voor de Google Premier Partner Summit. Dit jaar vond deze plaats in New York, waar het vorig jaar nog in Amsterdam werd gehouden. De Premier Partners van Google is een selecte club online marketing partijen van over de hele wereld die beschikken over voldoende certificeringen, bepaalde campagne prestaties en verantwoordelijk zijn voor een bepaald niveau aan advertentie-uitgaven.

Lees meer over: Terugblik Google Premier Partner Summit 2017 in New York

Uitleg verschil conversiemeting AdWords en Analytics

Conversie meten in een Google AdWords account kan op twee manieren: conversiedoelen importeren uit Google Analytics of middels gebruik van het Google AdWords conversie tracking script. In dit artikel geef ik het verschil aan tussen beiden, leg ik uit wat conversie-attributie inhoudt en geef ik aan wat onze voorkeur heeft met betrekking tot conversiemeting.

Lees meer over: Uitleg verschil conversiemeting AdWords en Analytics

AdWords Quality Score op accountniveau

De Quality Score (QS) is een belangrijke factor bij de bepaling van de werkelijke CPC (cost per click) die er betaald dient te worden binnen Google AdWords. Dat dit op zoekwoordniveau invloed heeft is helder, maar ook de ‘Account-Level Quality Score’ bestaat nog steeds.

Lees meer over: AdWords Quality Score op accountniveau

Absolute of relatieve URL’s gebruiken?

Wat zijn absolute en relatieve URL’s eigenlijk? Een absolute URL is https://www.frank-a-do.nl/weblog/ en een relatieve URL is /weblog/. Beide URL’s werken en de vraag is dan ook waarom kiezen voor de ene of de andere vorm? In dit artikel leg ik het verschil uit en de invloed die het op SEO heeft.

Lees meer over: Absolute of relatieve URL’s gebruiken?