Weblog

Volg Frank a Do

Ontvang de artikelen via e-mail:

Uitleg verschil conversiemeting AdWords en Analytics

Conversie meten in een Google AdWords account kan op twee manieren: conversiedoelen importeren uit Google Analytics of middels gebruik van het Google AdWords conversie tracking script. In dit artikel geef ik het verschil aan tussen beiden, leg ik uit wat conversie-attributie inhoudt en geef ik aan wat onze voorkeur heeft met betrekking tot conversiemeting.

Lees meer over: Uitleg verschil conversiemeting AdWords en Analytics

AdWords Quality Score op accountniveau

De Quality Score (QS) is een belangrijke factor bij de bepaling van de werkelijke CPC (cost per click) die er betaald dient te worden binnen Google AdWords. Dat dit op zoekwoordniveau invloed heeft is helder, maar ook de ‘Account-Level Quality Score’ bestaat nog steeds.

Lees meer over: AdWords Quality Score op accountniveau

Absolute of relatieve URL’s gebruiken?

Wat zijn absolute en relatieve URL’s eigenlijk? Een absolute URL is https://www.frank-a-do.nl/weblog/ en een relatieve URL is /weblog/. Beide URL’s werken en de vraag is dan ook waarom kiezen voor de ene of de andere vorm? In dit artikel leg ik het verschil uit en de invloed die het op SEO heeft.

Lees meer over: Absolute of relatieve URL’s gebruiken?

Het belang van Data Feed Management

Data Feed Management is een term die de laatste jaren steeds populairder is geworden. Dat is niet voor niets, steeds meer websites en met name webshops werken met diverse externe kanalen die vragen om een data feed of productfeed. In dit artikel leg ik uit wat een data feed nou precies is, wat het belang is van een data feed en wat optimalisatie middels een Data Feed Management Tool inhoudt.

Lees meer over: Het belang van Data Feed Management