Het succes van een online concept staat of valt bij het goed inrichten van het gehele E-commerce traject. Niet alleen de strategie moet kloppen, ook de invulling die hieraan wordt gegeven en de bedrijfsprocessen die hierop aansluiten.
Deze bedrijfsprocessen dienen vervolgens ondersteund te worden met een goede infrastructuur en de inzet van goede marketingactiviteiten. Frank a Do ondersteunt bedrijven bij het goed inrichten van het complete E-commerce traject; van strategie tot uitvoer om lange termijn doelstellingen te behalen. Lees ook: Dé E-commerce succesformule: een goede driehoeksverhouding.
Frank a Do inventariseert samen met klant welke middelen er ingezet gaan worden en welke belangrijke keuzes er gemaakt dienen te worden om het maximale rendement te behalen.
Gedurende het E-commerce traject ondersteunt Frank a Do bij het optimaal inrichten van het (online) afzetkanaal door in de rol van projectmanager zorg te dragen voor een optimaal website/webwinkel realisatieproces. Frank a Do beschikt over een groot netwerk aan specialisten, denk aan programmeurs, webdesigners en illustrators, waarmee wordt samengewerkt om een optimaal online kanaal te ontwikkelen.
Wanneer het online kanaal staat is het zaak dit kanaal te optimaliseren zodat het kanaal ook daadwerkelijk omzet of andere opbrengsten gaat genereren. Middels zoekmachine optimalisatie zal het bezoekersaantal gemaximaliseerd proberen te worden, middels conversie optimalisatie en A/B testen en het doormeten van de website/webwinkel zal een optimaal conversiepercentage gezocht worden.
Om tot goede optimalisatieslagen te komen staat meetbaarheid centraal. Frank a Do ondersteunt klanten bij het vergaren van bruikbare data ten behoeve van optimalisatiedoeleinden. Het volledig inzichtelijk maken van bezoekersgedrag behoort tot de belangrijkste bronnen voor concrete optimalisatiepunten.
Optimaliseren is een continu proces. Wel dient het online kanaal voldoende bezoekers te genereren om enigszins rendabel te zijn. Vindbaarheid is essentieel.
Frank a Do biedt ondersteuning bij het benutten van marktpotentieel door de inzet van de juiste online, maar soms ook offline marketingactiviteiten. Social Commerce, E-mailmarketing, Online Advertising en Affiliate Marketing zijn online marketingactiviteiten die Frank a Do inzet om ondernemingsdoelstellingen te behalen.
Naast deze marketingactiviteiten is het vaak noodzakelijk structureel vindbaar te zijn binnen de organische zoekresultaten om aan de ondernemingsdoelstellingen te voldoen. Middels een zoekmachine optimalisatietraject werkt Frank a Do aan het verkrijgen van de hoogst haalbare posities binnen de zoekresultaten op relevante zoektermen.
Frank a Do fungeert vaak als full service E-commerce partner om ondernemingen bij te staan bij al hun E-commerce en marketing gerelateerde vraagstukken. Gezamenlijk met klant tracht Frank a Do het marktpotentieel optimaal te benutten door zorg te dragen voor een efficiënte inzet van online kanalen.