Website realisatie

Tegenwoordig is het realiseren van een website of webwinkel vaak aan veel meer eisen en wensen onderhevig, dan dat het vijf jaar geleden was. Dat is logisch te verklaren. Momenteel heeft vrijwel iedereen wel een website of webwinkel en nog steeds schieten deze als paddenstoelen uit de grond.

Om online goed vindbaar en onderscheidend te zijn tussen al deze andere websites wordt meer van de website gevraagd. Zoekmachine optimalisatie, conversie optimalisatie en website usability zijn termen die tegenwoordig vaak bij de webbouwer komen te liggen, maar is dat wel zo verstandig?

Een webbouwer is gespecialiseerd in het programmeren van een website. Een webdesigner is gespecialiseerd in de vormgeving van een website en een online marketeer is gespecialiseerd in online marketing activiteiten voor een website.

Een hedendaagse online marketeer neemt ook steeds meer de rol aan van projectmanager, klankbord van de klant. Alle vragen en problemen met betrekking tot de online wereld worden bij de online marketeer neergelegd die daarmee aan de slag gaat.

Door de expertise van de webbouwer, de webdesigner en de online markteer te bundelen wordt een optimale samenwerking tussen specialisten gecreëerd. Vaak wordt de online marketeer aangesteld als projectmanager van dit geheel.

Iedere online marketeer bij Frank a Do heeft zijn eigen expertise en per project wordt er gekeken welke onderdelen door wie worden opgepakt. Dat geldt ook voor het onderdeel website realisatie.

Zoekmachine optimalisatie bij realisatie website

Voor een zoekmachine vriendelijke opbouw van website of webwinkel wordt bij Frank a Do een SEO (search engine optimization) specialist aangewezen die schakelt met de webdesigner en webbouwer omtrent sitestructuur. Daarnaast schakelt de SEO specialist met de webbouwer omtrent zoekmachine vriendelijke opbouw van code, sitesnelheid en dergelijke.

Ook wordt de SEO specialist ingezet bij overgang van oude website naar nieuwe website. Hierbij worden dan 301 redirects (doorverwijzingen oude naar nieuwe URL’s) ingesteld, 404 pagina’s opgespoord en Google Webmaster Tools wordt in de gaten gehouden omtrent crawlproblemen.

Conversie optimalisatie bij realisatie website

Een website of webwinkel kan handig zijn of kan een branding medium zijn, maar tegenwoordig is conversie vaak ‘key’. Wat levert het op? Dat kunnen leads zijn die een formulier invullen, of nieuwsbrief inschrijvers, maar dat zijn ook bestellingen bij een webwinkel.

Wanneer er 2% converteert van de 200 bezoekers per dag zijn dat 4 bestellingen per dag. Wanneer een specialist in conversie optimalisatie dat weet te verhogen naar 4% zijn dat in een keer 8 bestellingen per dag.

Bij Frank a Do kijken conversie optimalisatie specialisten mee tijdens designfase om zo een design te creëren dat voor de klant de juiste uitstraling heeft, maar ook conversieverhogend werkt. Naar die balans zal gezocht worden.

Website usability bij realisatie website

Een website design kan er fantastisch uitzien, wanneer de functionaliteiten niet duidelijk zijn voor de gebruiker zal conversie achterblijven. Website usability is het bieden van een optimale gebruikerservaring.

Frank a Do test de website of webwinkel nauwkeurig voordat deze live gaat. Bugs, te complexe functionaliteiten worden op die manier tijdig verholpen.

Daarnaast biedt Frank a Do de mogelijkheid om gebruikers uit verschillende doelgroepen de website te laten testen aan de hand van verschillende opdrachten. Deze manier geeft veel inzicht in de gebruikerservaring en op die manier kunnen conversiedrempels tijdig worden weggewerkt.

Complete website of webwinkel realisatie

Frank a Do is ook in staat om van de grond af aan een website of webwinkel te ontwikkelen. Hiervoor maakt Frank a Do gebruik van externe specialisten in de vorm van webdesigners en webbouwers. Frank a Do pakt de drie bovenstaande expertises op en neemt de rol van projectmanager aan.

Contact opnemen?

Neem contact op met Frank a Do voor meer informatie. Wij helpen je graag verder.

Contact Frank