Wanneer er een Google AdWords campagne gestart wordt, of een andere SEA campagne, adviseert Frank a Do vaak het gebruik van specifieke landingspagina’s met een conversiegerichte opbouw. Er wordt immers betaald voor het verkeer, het verkeer dient dan ook iets concreets op te leveren. Denk aan leads, webshop verkopen, nieuwsbrief inschrijvingen en andere conversies.

Waarom het gebruik van een landingspagina?

Daar zijn verschillende argumenten voor te noemen:

  • Reguliere webpagina’s beschikken vaak niet over een call-to-action button of maken geen gebruik van formulieren.
  • Soms beschikt de reguliere website of webpagina nog niet over responsive design. De aparte landingspagina’s worden uiteraard wel responsive ontworpen zodat ook mobiele gebruikers kunnen worden doorgestuurd vanuit de campagne naar een nette landingspagina. Het is ook mogelijk om specifieke mobiele landingspagina’s te ontwikkelen, deze converteren vaak nog beter dan een responsive landingspagina uitserveren aan een mobiele gebruiker.
  • Reguliere webpagina’s beschikken over een topnavigatie. Dat zijn veel uitwegen. Men gaat nog even rustig verder klikken, waardoor de keiharde conversie uitblijft. Door op een landingspagina de topnavigatie weg te laten en zo min mogelijk irrelevante uitwegen te bieden, is conversiepercentage het grootst.
  • Tracking scripts zijn soms moeilijk te implementeren in het CMS van de klant door de webdevelopment partij. Bij landingspagina’s kan Frank a Do het zelf implementeren en ook controleren. Hierdoor kan ook een funnel inzichtelijk worden gemaakt en kunnen bepaalde uitstappunten worden geanalyseerd en vervolgens geoptimaliseerd.
  • Landingspagina’s zijn vaak makkelijk schaalbaar en flexibel inzetbaar, waardoor A/B testen zeer toegankelijk wordt.
  • Vaak bevat een subpagina van een website veel tekst. Men wil namelijk op SEO gebied ook goed scoren en men wil er zeker van zijn dat alle informatie gedeeld wordt via de website. Veel tekst op een onoverzichtelijke manier weergegeven draagt in veel gevallen niet bij aan een goede conversie.
  • Op een landingspagina’s is Frank a Do in staat beeld juist te kunnen laten aansluiten op de call-to-action wat conversie enorm kan bevorderen.
  • Tot slot, een goed opgebouwde landingspagina verleidt en ademt overtuigingskracht. Factor conversiepercentage is minstens zo belangrijk als de AdWords campagne zelf. Vandaar dat het belang van de landingspagina zo groot is.

Lees ook mijn artikel: Succesvolle landingspagina: 4 cruciale factoren

Enkele voorbeelden van landingspagina’s:

DF Media Services – bedrijfsfilm laten maken?
RetailBags – shopper bags bestellen?
Adyen – Payments for gamers around the world
Nieuw Groenendaal – fysiotherapie
Verkeersschool Van Buuren
E & R Opleidingen

Advies gewenst of vragen over dit onderwerp?

Neem contact op Terug naar overzicht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Neem contact op met Frank a Do