Google AdWords Advertentievoorbeeld en –diagnose tool

Reageren

Met het hulpprogramma Advertentievoorbeeld en -diagnose is het mogelijk te zoeken naar eigen advertenties op dezelfde manier als op een normale pagina met Google-zoekresultaten, zonder dat er extra vertoningen worden gegenereerd.

Daarnaast is er met dit hulpprogramma de exacte positie van de advertentie te bekijken en die van de concurrenten. Wordt er gekeken op de normale pagina van Google, dan kan het zijn dat de advertenties gepersonaliseerd zijn aan de hand van doorklikratio’s (CTR). Dit gebeurt overigens eveneens binnen de organische resultaten van Google zoekmachine.

Hierdoor krijgen wij bij Frank a Do wel eens de opmerking dat de concurrent hoger gepositioneerd staat binnen Google AdWords, als wij dan in het Google AdWords hulpprogramma Advertentievoorbeeld en -diagnose kijken, blijkt dit niet het geval te zijn.

Ook is het niet verstandig via de normale pagina van Google eigen advertenties te gaan zoeken aangezien het aantal vertoningen hierdoor oploopt en de CTR (click through rate) achterblijft. Dit is nadelig voor de QS (quality score) en heeft weer een hogere CPC (cost per click) als gevolg.

Tot slot kun je binnen Google AdWords advertenties gelijkmatig weergeven. Zo kun je dus met een minimaal dagbudget de gehele dag weergegeven worden. Google berekent vooraf het aantal verwachte klikken binnen het ingestelde dagbudget en op basis hiervan worden advertentieweergaves gelijkmatig weergegeven. Zo kan het dus voorkomen dat de advertentie slechts drie keer per uur wordt weergegeven in plaats van twintig keer.

Bij versnelde weergave toont Google de advertenties bij elke zoekopdracht (op basis van ingekochte zoekwoorden), hierdoor kan het voorkomen dat men ’s ochtends al door het dagbudget heen is.

Wij krijgen bij Frank a Do vaak de vraag waarom men niet getoond wordt op bepaalde relevante zoektermen. In veel van de gevallen komt dit doordat de campagne staat ingesteld op ‘Standaard: advertenties gelijkmatig weergeven’ en men dus niet altijd getoond wordt, maar gelijkmatig verdeeld over de gehele dag.

Google AdWords weergavesnelheid

Bron: https://support.google.com/adwords/answer/1704363?hl=nl

Mis het volgende artikel niet! Abonneer je gratis via RSS of E-mail

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *