Het komt geregeld voor dat wij bij Google AdWords campagnes de merk- of bedrijfsnaam van de klant inkopen. Wij krijgen vervolgens vrijwel altijd de vraag waarom wij dit doen. “Als men op mijn merknaam zoekt sta ik organisch op positie 1, waarom dan ook nog adverteren?” In dit artikel zal ik uitleg geven.

Het belangrijkste antwoord dat Google zelf geeft is: “On average, the incremental ad clicks (IAC) percentage across verticals is 89%. This means that a full 89% of the traffic generated by search ads is not replaced by organic clicks when ads are paused.”

Kortom, 89% van het betaalde verkeer zal niet vervangen worden door organisch verkeer op datzelfde zoekwoord, bijvoorbeeld de merk- bedrijfsnaam.

Bron: Studies show search ads drive 89% incremental traffic

Redenen om te adverteren op eigen merknaam

De grootste voordelen volgens Frank a Do op een rijtje:

  • De CPC’s (cost per click) zijn erg laag door de grote relevantie, vaak een paar cent. De CTR (click through rate) is daardoor erg hoog en hierdoor wordt de QS (quality score) zeer hoog beoordeeld. Dit heeft weer een positieve invloed op het totale Google AdWords account.
  • Concurrenten krijgen hierdoor niet de kans om de plek volledig over te nemen door jouw merknaam in te kopen. Zij zullen negen van de tien keer op positie 2 eindigen en niet op positie 1.
  • Advertenties hebben voor sommige mensen een betrouwbare en professionele uitstraling. Hierdoor nemen ze het bedrijf of merk serieuzer.
  • Uitgebreid communicatiemiddel: je kunt in de advertentie sitelinks, telefoonnummer, locatie etc. kwijt wat in een organisch resultaat niet te sturen is.

Andere relevante artikelen met betrekking tot dit onderwerp:

Advies gewenst of vragen over dit onderwerp?

Neem contact op Terug naar overzicht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Neem contact op met Frank a Do