Hotjar, een vrij nieuwe (2014) en zeer gebruiksvriendelijke tool die het mogelijk maakt het bezoekersgedrag uitgebreid te analyseren om vervolgens de website efficiënt te kunnen optimaliseren.

Hotjar bestaat momenteel uit de volgende functionaliteiten:

  • Heatmaps: Click, move, scroll en tap heatmaps maken.
  • Screen recordings: Volg de bezoeker tijdens zijn bezoek aan de website.
  • Funnels: Visualiseren van bepaalde stappen middels een trechterweergave.
  • Forms: Analyseer formulieren op de website, waar haakt men af.
  • Polls: Stel vragen aan bepaalde bezoekers op delen van de website.
  • Surveys: Bouw zelfstandig enquêtes middels een simpele editor.
  • Recruiters: Rekruteer bezoekers voor live onderzoek tegen een ‘incentive’.

Met Hotjar is er antwoord te krijgen op de vraag ‘waarom’ bezoekers bepaalde acties verrichten waar Google Analytics enkel platte data genereert, antwoord geeft op de vraag ‘wat’ bezoekers doen op de website.

Frank a Do en Hotjar

Hotjar wordt door Frank a Do veelvuldig bij klanten ingezet om inzicht te krijgen in bezoekersgedrag, ‘flows’ te analyseren, conversiedrempels te reduceren en conversiepercentage te verbeteren. Met klant worden processen binnen de website geanalyseerd en verbeterd.

Hotjar pakketten

Hotjar Basic (gratis)

Gratis Hotjar account aanvragen via Frank a Do.

  • Screen recordings: maximaal 300
  • Heatmaps: maximaal 3
  • Pageviews: maximaal 2.000 per dag
  • Onbeperkt aantal sites
  • Onbeperkt aantal gebruikers
  • Data opslag van 3 maanden
Aanmelden

Hotjar Plus (€ 29,- p/m)

Meer mogelijkheden dan Hotjar Basic

  • Screen recordings: onbeperkt
  • Heatmaps: onbeperkt
  • Pageviews: maximaal 10.000 per dag
  • Onbeperkt aantal sites
  • Onbeperkt aantal gebruikers
  • Data opslag van 6 maanden
Aanmelden